fbpx
Plecy

I Wstęp

1.1. Właścicielem sklepu internetowego (dalej zwanego Sklepem) działającego pod adresem https://fundacjanabu.pl/index.php/sklep-2/ jest FUNDACJA WSPARCIA, ROZWOJU I NAUKI NABU (dalej zwana Sprzedawcą) z siedzibą w Jaśle (38-200) przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000864578, NIP 6852341574, REGON 387320489.

1.2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówień w Sklepie i zasady zawierania umów sprzedaży i skierowany jest do osób korzystających ze Sklepu (dalej zwanymi Użytkownikami).

1.3. Miejscem zawierania umów sprzedaży jest siedziba Sprzedawcy położona w Jaśle (38-200), przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2. 

1.4. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

1.5. Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym:

  1. a) posiadanie komputera klasy PC lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie ze Sklepu,
    b) dostępu do sieci Internet,
    c) posiadania odpowiedniego oprogramowania, w tym co najmniej przeglądarki internetowej: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari w wersji 4 i wyższej z zainstalowanymi aktualnymi wersjami Java i Flash.

1.6. Zakazuje się korzystającemu ze Sklepu dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także dokonywania bez zgody Sprzedawcy jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte na stronie Sklepie.

1.7. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie Sklepu.

1.8. Sprzedawca prosi o zapoznanie się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o niekorzystanie ze Sklepu.

1.9. Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:

  1. a) niedostarczania i nieprzekazywania za pośrednictwem Sklepu treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
    b) korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający funkcjonowania domeny fundacjanabu.pl
    c) niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie za pośrednictwem Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam).

1.10. Sprzedawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z niektórych funkcji Sklepu, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy Użytkownik:

  1. a) podał w trakcie składania Zamówienia nieprawdziwe dane;
    b) dopuścił się naruszenia zobowiązań określonych w pkt. 1.9. Regulaminu.

1.11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu, komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych za pośrednictwem strony internetowej.

II Definicje

2.1. Sprzedawca – FUNDACJA WSPARCIA, ROZWOJU I NAUKI NABU z siedzibą w Jaśle (38-200) przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000864578, NIP 6852341574, REGON 387320489.

2.2. Witryna – witryna internetowa znajdująca się pod adresem https://fundacjanabu.pl/index.php/sklep-2/

2.3. Sklep – punkt sprzedaży internetowej działający pod adresem Witryny, e-mail: info@fundacjanabu.pl

2.4. Towary – towary prezentowane na Witrynie, dostępne w sprzedaży w Sklepie;

2.5. Klient – każdy klient nabywający Towary;

2.6. Konsument – osoba fizyczna, która nabywa Towar od Sprzedawcy w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak też osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

2.7. Użytkownik – każda osoba odwiedzająca Witrynę;

2.8. Strona produktowa – strona na Witrynie, na której przedstawione są informacje na temat danego Towaru;

2.9. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

III Warunki dokonywania zamówień 

3.1. Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Witryny jest podanie niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia oraz zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu jak też akceptacja Regulaminu przez Użytkownika.

  1. a) Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza zamówienia dostępnego w Witrynie. Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny są zawierane i realizowane w siedzibie Sprzedawcy przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2 w Jaśle.

3.2. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia.

3.3. Z zastrzeżeniem pkt. 3.6. poniżej, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w ciągu 1-3 Dni Roboczych, od chwili jego otrzymania.

3.4. Sprzedawca zastrzega, że w okresach wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych związanych np. z okresem przedświątecznym, może ulec wydłużeniu czas, w którym Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia, jak też czas na kompletowanie Zamówienia do odbioru. O takim wydłużonym czasie Sprzedawca poinformuje Klienta na etapie wypełniania formularza zamówienia, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wskazany w formularzu, wydłużony czas potwierdzenia lub kompletowania Zamówienia.

3.5. Odmowa przyjęcia zamówienia nastąpi wówczas, gdy:

  1. a) Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
    b) podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
    c) Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem;
    d) pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.

3.6. Sprzedawca może również, w terminie przewidzianym na potwierdzenie przyjęcia Zamówienia skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail albo numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia i:

  1. a) poinformować Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Towar/Towary, wskazując równocześnie jaki jest to termin – jeżeli Klient w ciągu trzech dni roboczych nie zaakceptuje wydłużenia terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie jest anulowane,
    b) zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych, jeżeli budzą one uzasadnione wątpliwości odnośnie ich poprawności,
    c) wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące szczegółów złożonego przez Klienta Zamówienia.

3.7. Informacja o koszcie przesyłki i wszystkich innych ewentualnych kosztach związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z dostarczeniem Towaru do Klienta (jeżeli Klient składając Zamówienie zaznaczył opcję skorzystania z firmy kurierskiej przy odbiorze Towaru), pojawią się po dokonaniu wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności w podsumowaniu Zamówienia. Informacje te zawarte są również w dokumencie ”Koszty i czas dostawy”, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu.

3.8. Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci faktury VAT. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do Zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania.

3.9. Umowa sprzedaży towaru zawierana i realizowana jest wyłącznie w siedzibie Sprzedającego.

3.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Klienta Zamówienia.

3.11. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych.

IV Ceny i formy płatności

4.1. Wszystkie ceny prezentowane na Witrynie są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Witrynie przy Towarze w chwili składania Zamówienia. Na wypadek wątpliwości Sprzedawca zastrzega, że ceny nie zawierają kosztów przesyłki, która to usługa jest świadczona na życzenie Klienta przez firmę kurierską zgodnie z cennikiem podanym na Witrynie.

4.2. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest w Witrynie przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia, całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów jak też koszty dostawy, jeżeli Klient wybrał taką opcję oraz ewentualne wyszczególnione koszty związane z wybraną przez Klienta formą płatności.

4.3. Zapłaty za zamówiony Towar Klient może dokonać według swojego wyboru za pośrednictwem jednego z poniższych sposobów:

  1. a) osobiście przy odbiorze Zamówienia w siedzibie Sprzedającego;
    b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy – wybierając tę formę płatności Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku, po zalogowaniu się Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy;
  2. c) przelewem online,
  3. d) kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.

4.4. W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie, przy czym Konsument nigdy nie ma obowiązku zapłaty ceny przed otrzymaniem Towaru.

4.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.

4.6. Akceptując niniejszy Regulamin Klient będący osobą fizyczną wyraża zgodę na doręczenie mu zamiast paragonu faktury VAT dokumentującą zakup towarów wskazanych w Zamówieniu, jak też wyraża zgodę na to, aby wyżej wskazana faktura VAT została mu doręczona w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia. Faktury dla Klientów nie będących osobami fizycznymi również są wystawiane w formie elektronicznej i są przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.

4.7. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej z numerem NIP Klienta wyłącznie, jeżeli przy składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.

4.8. W przypadku zwrotu towaru Sprzedawca wystawi fakturę korygującą.

4.9. Zgodnie z art. 29a ust. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej zwanej: ustawą o podatku VAT) podstawę opodatkowania podatkiem VAT obniża się o:

  1. a) kwoty udzielonych po dokonaniu sprzedaży opustów i obniżek cen;
  2. b) wartość zwróconych towarów i opakowań, z zastrzeżeniem art. 29a ust. 11 i 12 ustawy o podatku VAT;
  3. c) zwróconą nabywcy całość lub część zapłaty otrzymaną przed dokonaniem sprzedaży, jeżeli do niej nie doszło.

4.10. W związku z treścią art. 29a ust. 13 i ust. 14 ustawy o podatku VAT:

  1. a) Sprzedawca ustala, że moment wystawienia przez Sprzedawcę faktury korygującej in minus będącej wynikiem zaistnienia okoliczności uzasadniających dokonanie obniżenia podstawy opodatkowania (np. reklamacja, zwrot towaru, rabat), jest traktowany jako moment, w którym następuje spełnienie warunku obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określonych w fakturze korygującej;
  2. b) za moment uzgodnienia warunków obniżenia podstawy opodatkowania Sprzedawca przyjmuje moment zaakceptowania przez Klienta niniejszego Regulaminu lub w przypadku Klientów, którzy zaakceptowali Regulamin przed datą 15.04.2021, moment akceptacji zmienionego Regulaminu w wersji dnia 15.04.2021.

4.11. Uzgodnienie oraz spełnienie warunków ujmowania faktur korygujących in minus, o których jest mowa w punkcie poprzedzającym nie odbiera Klientowi możliwości wyrażenia zastrzeżeń do treści danej faktury korygującej, czego następstwem może być wystawienie kolejnej faktury korygującej.

V Odbiór lub dostawa Towarów

5.1. W przypadku wybrania przez Klienta opcji odbioru osobistego, Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w siedzibie Sprzedawcy położonej w Jaśle (38-200) przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2 w dniach poniedziałek – piątek w godzinach 9:00 – 17:00 po uprzednim kontakcie ze Sprzedawcą, który poinformuje Klienta o gotowości Towaru do odbioru. Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem innej, upoważnionej przez Klienta osoby.

5.2. Informacja o gotowości Towaru do odbioru będzie przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail. Osoba dokonująca odbioru Towaru zobowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru.

5.3. Klient może też skorzystać z usług współpracującej ze Sprzedawcą firmy kurierskiej lub innej, która odbierze zamówiony Towar ze Sklepu i dostarczy go do wskazanego przez Klienta w treści Zamówienia miejsca dostawy. Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane na Witrynie przy składaniu Zamówienia.

5.4. W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy Towaru wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Przy czym zaznaczając w treści zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu. Pełnomocnikiem do odbioru towaru są firmy: ORLEN Paczka, DPD lub InPost.

5.5. Co do zasady, dostawy realizowane są poprzez firmę kurierską tylko na terytorium Polski, w dni robocze w godzinach 9:00 – 17:00, na koszt Klienta uwidoczniony w podsumowaniu złożonego przez Klienta Zamówienia. Jeżeli w przypadku danego Zamówienia lub miejsca, w jakie zakupione Towary mają być dostarczone przez firmę kurierską, istnieje możliwość realizacji dostawy w inne dni niż dni robocze, lub w innych godzinach niż wskazane powyżej, to taka informacja może się pojawić na Witrynie podczas składania Zamówienia wraz z informacją, jaki jest koszt takiej niestandardowej usługi dostawy. Niezależnie od tego kurier może, lecz nie jest zobowiązany, kontaktować się na wskazany przez Klienta numer telefonu, celem potwierdzenia obecności w miejscu dostawy.

5.6. Z zastrzeżeniem pkt. 5.8. poniżej, Towar dostarczany jest przez firmę kurierską pod adres odbiorcy, wskazany w formularzu Zamówienia w ciągu 3 dni roboczych. Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu:

  1. a) zaksięgowaniu całkowitej kwoty wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie na koncie Sprzedawcy – w przypadku wyboru sposobów płatności, o których mowa w pkt. 4.3. c) lub d) Regulaminu.
    b) potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę – w przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt. 4.3. b) Regulaminu.

5.7. Sprzedawca zastrzega, że w okresach wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych związanych np. z okresem przedświątecznym, może ulec wydłużeniu czas kompletowania Zamówienia przez Sprzedawcę, jak też terminy realizacji dostaw przez firmę kurierską. O takim wydłużonym czasie Sprzedawca poinformuje Klienta na etapie wypełniania formularza zamówienia, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży Zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wskazany w formularzu, wydłużony czas kompletowania Zamówienia przez Sprzedawcę, jak też akceptuje, że w przypadku odbioru zakupionych Towarów przez firmę kurierską, czas realizacji dostawy może być wydłużony.

5.8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o przekazaniu zamówionych Towarów firmie kurierskiej, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail podany w Zamówieniu.

5.9. Przy odbiorze przesyłki należy w obecności kuriera sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią Zamówienia.

5.10. W przypadku, gdy zawartość przesyłki jest niezgodna z treścią zamówienia, paragonu lub faktury VAT lub jeżeli Towar uległ uszkodzeniu, Klient powinien sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską. Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, ma na celu jedynie usprawnienie procesu jej rozpatrzenia.

5.11. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę. Koszt ten równy będzie kosztowi dostawy przypisanemu pierwotnie danemu Zamówieniu.

5.12. W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane w terminie 30 dni przez Klienta Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta.

VI Prawo odstąpienia od umowy

6.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

FUNDACJA WSPARCIA, ROZWOJU I NAUKI NABU
ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2 Jasło, adres e-mail: info@fundacjanabu.pl

– Ja ………………………………………………………………. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

……………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………

– Data odbioru ………………………………………………………………………………………………………..

– Imię i nazwisko Konsumenta(ów)

……………………………………………………………………………………………………………………………………

– Adres Konsumenta(ów)

……………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data ……………………………………..

6.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczanego mu przez Sprzedawcę wraz z Towarem, jednak nie jest to obowiązkowe. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: info@fundacjanabu.pl

6.3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.

6.4. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.

6.5. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru lub zwrot osobisty do siedziby Sprzedawcy pod adresem:

Fundacja Wsparcia, Rozwoju i Nauki NABU, ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2 38-200 Jasło

6.6. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.

6.7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu Towarów, których dotyczy odstąpienie od umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że Towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.

6.8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6.9. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie powinien korzystać z Towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towarów. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towarów.

6.10. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Zamawiającego wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.

6.11. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca), chyba że z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Konsumenta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Konsumenta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

6.12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienie od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia Konsument nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary.

VII Reklamacje

7.1. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po jego wydaniu Klient ma prawo złożyć reklamację.

7.2. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail: info@fundacjanabu.pl

7.3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta.

7.4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.

7.5. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.

7.6. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

7.7. Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:

  1. a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    b) przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
    d) żądać usunięcia wady.

7.8. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi – na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

7.9. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Klient będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

7.10. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w Regulaminie.

VIII  Ochrona danych osobowych

8.1. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klienta jest FUNDACJA WSPARCIA, ROZWOJU I NAUKI NABU z siedzibą w Jaśle (38-200) przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 2, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000864578, NIP 6852341574, REGON 387320489.

8.2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przede wszystkim na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę, w tym m.in. w zakresie okresu oraz podstaw przetwarzania, praw osób, których dane dotyczą, a także możliwych odbiorców danych, zawiera polityka prywatności zamieszczona na Witrynie.

8.3. Dokonując zakupów Użytkownik podaje określone dane osobowe, niezbędne do wykonania umowy sprzedaży. Odmowa podania danych koniecznych do realizacji zamówienia skutkuje brakiem możliwości wykonania przez Sklep umowy sprzedaży.

IX Prawa autorskie

9.1. Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie fundacjanabu.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogą być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody Fundacji Wsparcia, Rozwoju i Nauki NABU.

X Newsletter

10.1. Użytkownik może zamówić usługę newslettera (subskrypcja). Usługa biuletynu polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail newslettera informacyjnego Sprzedawcy oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Sprzedawcy oraz jego partnerów biznesowych.

10.2. Subskrypcja newslettera jest dokonywana poprzez formularz subskrypcji na Witrynie.

10.3. Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z biuletynu wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach newslettera.

XI Postanowienia końcowe

11.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na stronie internetowej fundacjanabu.pl i będą wymagały każdorazowej akceptacji Użytkownika wyrażonej przez Użytkownika przed złożeniem zamówienia. Zmieniony lub zmodyfikowany Regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.

11.2. W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Użytkowników Witryny, używane są tzw. cookies (ciasteczka), tj. informacje zapisywane przez serwer na komputerze Użytkownika, które to informacje serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego komputera. Informujemy, że Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję obsługi cookies, co jednak może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usług Witryny i możliwość składania zamówienia. Szczegółowe informacje na temat cookies dostępne są TUTAJ w Polityce cookies.

11.3. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.

11.4. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa

Cart